Let op, geld lenen kost ook geld

Hoe kunnen wij u helpen ?

Hoe de oplossingen werken

Installatie van de oplossingen

FLOA handelsportaal

Ondersteuning FLOA

Betaling in 3X Floa

Later betalen met FLOA

Algemene vragen over alle producten van FLOA

  • Hoe de gesplitste betaaltrajecten van Floa werken

  • Wat zijn de Floa 3x en Floa 4x betalingen

    Deze betaaloplossing is voorbehouden aan natuurlijke personen (meerderjarige natuurlijke personen) die in Frankrijk wonen en in het bezit zijn van een bankkaart van het merk Visa of Mastercard, waarvan de geldigheidsduur de duur van de financiering moet dekken.

    Tijdens deze 100% online, snelle en veilige procedure is geen identiteitsbewijs vereist.

    Maestro-, NP6-, Revolut-, Nickel-, American Express- en Electron-kaarten worden niet aanvaard.

  • Hoe werkt de betaling in 3 termijnen met een kredietkaart ?

    Betaling in 3 termijnen met een kredietkaart is een betaling gesplitst in 3 maandelijkse aflossingen volgens het volgende schema:

    • 1e betaling op de dag dat de bestelling gevalideerd wordt: een derde van het totaalbedrag
    • 2e betaling 30 dagen na validatie van de bestelling: een derde van het totaalbedrag
    • 3e en laatste betaling 60 dagen na validatie van de bestelling: een derde van het totaalbedrag

    De dossierkosten zijn voor rekening van de klant.

    De dossierkosten, die door de klant betaald moeten worden, worden gespreid over 3 betaaldata

  • Betaling in 4 termijnen met een kredietkaart is ook mogelijk

    Betaling in 4 keer met een kredietkaart is een betaling gesplitst in 4 maandelijkse aflossingen volgens het volgende schema:

    • 1e betaling op de dag dat de bestelling gevalideerd wordt: een kwart van het totaalbedrag van de bestelling
    • 2de betaling 30 dagen na validatie van de bestelling: een vierde van het totaalbedrag van de bestelling
    • 3e betaling 60 dagen na validatie van de bestelling: een kwart van het totaalbedrag
    • 4e en laatste betaling 90 dagen na validatie van de bestelling: een kwart van het totaalbedrag

    De dossierkosten zijn voor rekening van de klant.

    De dossierkosten, die door de klant betaald moeten worden, worden gespreid over 4 betaaldata

  • Kan de klant zich aan de betaling in termijnen onttrekken?

    Ja, een klant kan natuurlijk van gedachten veranderen en gebruik maken van zijn herroepingsrecht. Deze termijn bedraagt 14 kalenderdagen na de datum van validatie van de bestelling.

    Er moet echter een verplichte procedure gevolgd worden: de klant moet ons per telefoon, e-mail of chat van zijn wens in kennis stellen.

    Indien de klant zijn verzoek per post wenst te doen, moet hij het uitneembare herroepingsformulier "betaling in 4 X" gebruiken, dat te vinden is in de Algemene Voorwaarden 4 X betalen" op de FLOA PAY website.

    Dit formulier moet per aangetekende post naar het volgende adres worden gestuurd: FLOA Bank, SERVICE CONSOMMATEUR - FLOA Bank, 36 rue Messines, 59686 LILLE CEDEX9.

  • Hoe werkt het annuleren van een bestelling?

     Uw klant moet de gedeeltelijke of volledige annulering zelf in uw tools uitvoeren en het verzoek in de FLOA API verzenden. Annuleringen die op dezelfde dag verwerkt worden, worden de volgende dag terugbetaald.

     

    Er zijn twee soorten annulering: volledige en gedeeltelijke.

     

    1. In geval van een volledige annulering :

    Zodra de annulering in ons systeem in aanmerking genomen is, sluit FLOA automatisch het dossier en de terugbetaling(en) van de automatische incasso('s) met de dossierkosten wordt (worden) de volgende dag aan de cliënt overgemaakt.

    Goed om te weten:

    • Terugbetalingen worden altijd gedaan op de creditcard die op de dag van de bestelling is ingevoerd.
    • Als de klant in de tussentijd zijn creditcard veranderd heeft, is terugbetaling nog steeds mogelijk.
    • Wij kunnen verschillende terugbetalingen doen voor dezelfde annulering van een bestelling (terugbetaling in termijnen).
    1. In geval van een gedeeltelijke annulering :

     

    Zodra de annulering in ons systeem is ingevoerd :

          1/ Als het bedrag van de annulering hoger is dan de reeds ontvangen termijnen, zal FLOA de terugbetaling van het pro rata bedrag op de creditcard van de klant initiëren en het dossier sluiten.

          2/ Als het bedrag van de annulering lager is dan de reeds ontvangen termijnen, past FLOA automatisch de termijnen van de klant aan.

    Goed om te weten:

    In geval van gedeeltelijke annulering zal FLOA het dossierkosten niet terugbetalen aan de klant.

  • Kan een klant een 3X of 4X betaling vooraf betalen?

    In het geval van een 3X of 4X FLOA betaling is het niet mogelijk om de financiering vervroegd terug te betalen.

  • Uw klant beweert te zijn aangerekend toen zijn bestelling werd geweigerd?

    Wij laten u weten dat dit gewoon een door de bank gemaakte afdruk is van de creditcard van de klant. De afdruk wordt gemaakt wanneer een aankoop bedoeld is om de kredietwaardigheid van uw klant te garanderen. Daarna zal de verwijdering van de afdruk afhangen van de algemene voorwaarden van de bank van de klant. Het duurt gewoonlijk 7 werkdagen.

    Als de klant meer informatie over dit onderwerp wenst, kan hij contact opnemen met een adviseur van de bank, die deze procedure kan toelichten. 

  • Een klant wordt geweigerd voor 3X of 4X betaling, kunt u een beoordeling van een dossier afdwingen?

    Zoals in onze Algemene Voorwaarden staat, is FLOA PAY een commerciële propositie voor zij die voldoen aan de voorwaarden.

    • Indien tijdens een aanvraag een weigering wordt vermeld, blijft deze weigering definitief. De medewerkers van onze klantenservice geven ook geen informatie betreffende de redenen van afwijzing, i.v.m. het bankgeheim hebben zij hier geen verdere kennis van. U hoeft geen contact op te nemen met FLOA wanneer het geval zich voordoet.
    • De weigering heeft niet noodzakelijk te maken met de klant, die kan aangeven dat hij het geld op zijn rekening heeft staan en geen bankincident heeft. Deze keer zal de klant niet kunnen profiteren van een betaling in termijnen. Toch kan de klant in aanmerking komen voor een toekomstige bestelling.
  • Wat is later betalen met FLOA?

    Wanneer u kiest voor later betalen met FLOA, kunt u uw aankopen 30 dagen na de validatie van de bestelling betalen.

    Op de dag dat de bestelling gevalideerd wordt, betaalt de klant dus niets (er wordt een afdruk gemaakt om de geldigheid van de kredietkaart te controleren).

    30 dagen na de dag van de validatie van de bestelling heeft de klant het totaalbedrag van zijn bestelling betaald, evenals de dossierkosten.

  • Wat moet ik doen als ik mijn bankkaart verander?

    Uw klanten kunnen hun creditcard rechtstreeks en gemakkelijk wijzigen op de klantomgeving van FLOA, die toegankelijk is op het :
    volgende adres: https://particuliers.floapay.com

    Let op: de kaart kan niet gewisseld worden als de automatische incasso in uitvoering is of binnen minder dan 7 dagen zal plaatsvinden. Zo niet, dan zal de klant een paar dagen moeten wachten na de volgende betaaldatum. Wij zullen de klant een e-mail sturen met het verzoek de benodigde aanpassingen te maken voor zijn nieuwe creditcard.

  • Hoe krijgt uw klant toegang tot zijn betaalschema's?

    Uw klant kan al de betalingsschema's vinden in de FLOA klantomgeving op het volgende adres https://particuliers.floapay.com

  • Wenst uw klant contact op te nemen met de klantendienst van FLOA?

    U kunt uw klant uitnodigen om ons zijn/haar verzoek per e-mail te sturen naar het volgende adres  contactbe@floa.com

    Zij kunnen ook chatten met een adviseur van FLOA in hun klantomgevingbereikbaar op het volgende adres : https://particuliers.floapay.com

  • Hoe installeert u FLOA op uw e-commerce website?

    U kunt Floa Pay op twee verschillende manieren op uw e-commerce site installeren:

    • Via native integratie van FLOA met uw CMS (Woo Commerce, Magento, PrestaShop)
    • Via API
    • Via uw PSP

    Voor het winkelkanaal is geen specifieke installatie of ontwikkeling nodig.

  • Hoe kunt u FLOA Pay oplossingen in de winkel gebruiken?

    Er is geen installatie nodig om FLOA Pay oplossingen in de winkel te gebruiken. Wij stellen u het FLOA MERCHANT PORTAL ter beschikking, waarmee u gemakkelijk en snel een betaling in meerdere termijnen kunt faciliteren.

     

    Hieronder ziet u een demonstratie van onze in-store betaling in meerdere termijnen:

    https://www.youtube.com/watch?v=7jO7hs7uJ2I

     

    Meer informatie vindt u op ons handelsportaal door op deze klant te klikken.


     

  • Wat is het FLOA-handelsportaal?

    Het FLOA-handelsportaal integreert de volgende functies:

    ● Simulatie betalingsschema's, potentiële klantenkosten en financieringskosten voor de winkelier in verband met een bestelling
    ● Bestellingen aanmaken
    ● Bestellingen beheren: bekijk alle financieringen uit het verleden
    ● Een geplaatste bestelling gedeeltelijk of volledig annuleren
    ● Uittreksel van een boekhoudkundig financieringsdagboek op een bepaalde datum
    ● Toegang tot de gebruikershandleiding

  • Hoe krijg ik toegang tot het FLOA handelsportaal?

    Wij sturen u die per e-mail wanneer de FLOA oplossingen op uw site geactiveerd zijn.

  • Ik wil de informatie op het FLOA Pay-portaal veranderen.

    Om uw rekeninginformatie te wijzigen, nodigen wij u uit om een JIRA-account aan te maken op het volgende adres : https://cb4x.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/1

    Vervolgens kunt u wijzigingen in uw informatie aanvragen met het ticket "ondersteuning bij integratie".

  • Hoe maakt u een betalingssimulatie voor uw klant?

    Via het keuzemenu via het tabblad « Betalingssimulatie » of rechtstreeks vanuit het beginscherm, voert u het gewenste bedrag voor de simulatie in.

    U krijgt de maandelijkse aflossingen en de totale kosten van de financiering, met daarbij de eventuele dossierkosten voor de klant kunt vinden. 

  • Hoe maak ik een financieringssimulatie?

    In het uitklapmenu, door te klikken op « Simulaties » en dan op « Financiering », kunt u het gewenste bedrag aangeven. Dan vindt u de beschrijving van uw financiering in verschillende termijnen, met :

    • De totale kosten, de som van het totaalbedrag en eventuele dossierkosten voor de klant,

     

    • Het financieringsbedrag (voor uw cliënt), dat is het verschil tussen het totaalbedrag en de transactiekosten die u moet betalen.

     

    « … à la charge du client qui vient d’effectuer une commande » non ?

     

  • Hoe werkt het wijzigen/aanmaken van orders in het FLOA handelsportaal?

    Op het FLOA-handelsportaal kunt u een bestelling aanmaken door in te loggen met uw inloggegevens op uw partneromgeving. Van hieruit kunt u naar het tabblad "Een bestelling aanmaken" gaan, en dan de volgende stappen uitvoeren:

    • Vul de gegevens van de klant in,
    • Vul de bestelinformatie in en bekijk uw betalingsschema in termijnen,
    • Ga naar de FLOA betalingspagina,
    • Valideer uw 3DS-authenticatie op uw mobiele applicatie,
    • Wordt doorgestuurd naar het FLOA-handelsportaal voor validatie of weigering van de betaling.

     

    Goed om te weten:

    • In het geval van een traject voor betalen in 10X is het nodig het identiteitsbewijs van de klant te uploaden en hem het elektronische contract te laten ondertekenen.
    • Voor een traject voor betalen in 12X of meer moet u de bankgegevens van de klant toevoegen en een eventueel bewijs van inkomen, afhankelijk van het bedrag van de bestelling
  • Hoe kan ik mijn bestelling bekijken?

    In het tabblad "Orderbeheer" kunt u de details van uw orders bekijken. U krijgt dan toegang tot de gegevens van de bestelling, de referentie, de status en de bijbehorende technische informatie.

    U hebt ook toegang tot de klantgegevens van de persoon die de bestelling geplaatst heeft.

  • Wat als ik een bestelling wil annuleren?

    In het tabblad "Orderbeheer" zijn, zodra het zoeken van een order is gestart, 2 soorten annulering mogelijk:

    • Bij een "volledige" annulering van een bestelling initieert uw bank systematisch een terugbetaling op de gebruikte creditcard, ter hoogte van het bedrag van de reeds gedebiteerde betaaldatum. FLOA zal u de geïnde Klantkosten terugbetalen en toekomstige betaaldatum zullen geannuleerd worden.
    • Voor een "gedeeltelijke" annulering van een bestelling (wijziging van een bestelling) zal uw Bank een terugbetaling initiëren, op de gebruikte creditcard, indien het bedrag van de annulering hoger is dan het bedrag van de gedebiteerde betaaldatum. FLOA betaalt de klantkosten niet terug in geval van gedeeltelijke annulering en de toekomstige betaaldatum worden geannuleerd.
  • Controleer de status van een bestelling, is de bestelling gevalideerd, geweigerd?

    Om u te helpen de status van de bestelling te begrijpen, vindt u hier de woordenlijst:

     

    • Goedkeuring in uitvoering : De klant is met de betalingssessie begonnen, maar heeft de betaling nog niet voltooid. De klant stopte bij het invoeren van de bankgegevens of voerde de 3DS-code niet in.
    • Goedgekeurd : De klant is door de eerste stap van de betalingssessie heen, maar heeft de betaling nog niet voltooid. Als de klant de verkeerde 3DS-code heeft ingevoerd, zal de bestelling niet gevalideerd worden.
    • Geïncasseerd: Of het nu op het klassieke 3X 4X 1XD 3XD traject is of op het 10X traject, de financiering is via FLOA gegaan. De klant wacht op een terugmelding van zijn bank, zodat de bestelling "officieel" gedebiteerd kan worden. De eerste maandelijkse aflossing wordt geïnd door de handelaar en de commissies door FLOA.
    • Innen: De bestelling wordt gevalideerd met een retourzending van de bank van de klant.
    • Geweigerd: er kunnen zich twee gevallen voordoen:

     

     

    • VOORBEELD BETALING in 3X, 4X, gesplitst, gesplitste 3X :
      • De klant is op de betaalpagina en vult zijn bankgegevens verkeerd in. In totaal heeft hij drie pogingen gedaan om ze goed te informeren. Als de blokkering blijft bestaan, wordt de verwerking geweigerd (kaartlimiet, bedrag niet beschikbaar, verlopen creditcard), dan is de bestelling in geweigerde status.
    • Annulering in uitvoering : De klant heeft een bestelling geplaatst die gevalideerd is, en de handelaar heeft zojuist de handeling uitgevoerd om de bestelling te annuleren.
    • Geannuleerd : De klant plaatste een bestelling die gevalideerd werd, maar vervolgens werd geannuleerd.
    • Geannuleerd, geïncasseerd : Nadat de eerste maandelijkse aflossing betaald was, werd de bestelling geannuleerd.

     

     

    Ik heb zojuist een bestelling geannuleerd, maar de informatie is niet zichtbaar.

    Om te controleren of uw annulering is verwerkt, vernieuwt u de webpagina met de toets F5 op uw toetsenbord.

  • Wat betekent de weigeringscode?

    Om u te helpen de reden van weigering beter te begrijpen, volgen hier de definities van de retourcodes:

     

    • Code 0 : (Betaling OK) :
      • in het geval van 3X 4X is de bankafdruk OK.
      • Voor de DIFFERE geeft deze status de aanzet tot commerciële financiering, het versturen van e-mails, enz.
    • Code 1 : (Weigering in het lange krediettraject): het is een weigering die door FLOA gegenereerd wordt.
    • Code 2 (Geweigerde betaling): dit kan een weigering van de bank van de klant zijn, een weigering van FLOA wegens het gebruik van een niet-toegestane kaart, weigering voor registratie, fraude en ook een weigering van ons transactie-instrument.
    • Code 4 : (Status onbepaald): Equivaut à un KO. Gelijkwaardig aan een KO.
    • Code 5 (Geannuleerd) : De klant verlaat het traject tijdens de uitvoering. Dit is specifiek voor trajecten met betalingen van meer dan 4 herhalingen (ook wel lang krediet (CCL) genoemd).. In dit geval zendt de ons een code 7.  De cliënt kan een nieuw dossier invoeren

     

     

  • Waar vind ik mijn financiering?

    U vindt de financiering van elke bestelling in het tabblad "boekhoudkundig document". U hebt de mogelijkheid om te filteren op datum, ordernummer, enz...

    Als u vragen hebt, kunt u contact opnemen met de boekhoudkundige dienst van FLOA op het volgende adres daffloapay@floa.fr

  • Hoe lang duurt het om een overschrijving te versturen?

    Voor betalingen in 3 en 4X, wordt de overschrijving uitgegeven op D+1.

    Voor betalingen in 10X, wordt de overschrijving uitgegeven op D+7.

  • Welke ondersteuning biedt FLOA?

    Image

  • Biedt u marketingmateriaal aan om de verkoop te stimuleren?

    FLOA biedt haar partners :

    • een POS-kit om de verkoop in winkels te stimuleren
    • een webkit met alle aanpasbare grafische elementen om de betaaloplossing op uw webwinkel te promoten
    • UX-ondersteuning om uw conversie te verhogen en uw inactieve klanten om te vormen
    • communicatieondersteuning

    U kunt meer details vinden door deze link te volgen Kit Marketing - Floapay

  • Welke ondersteuning biedt FLOA aan uw cliënten?

    FLOA biedt uw klanten een speciale ruimte waar zij kunnen :

    • Zoek en download huidige en vroegere dienstregelingen,
    • Een creditcard wijzigen
    • Contact opnemen met de FLOA Klantenservice
  • Welke mededelingen stuurt FLOA naar klanten?

    FLOA stuurt uw klanten de aflossingsschema's per e-mail, op het moment van de bestelling en vervolgens 8 dagen voor elke incasso-opdracht.

  • Hoe kan uw klant een uitstaande betaling regelen ?

    1/ Zelf :

    • Door op de laatste betalingslink te klikken die per e-mail of SMS is verzonden
    • In de klantenomgeving van FLOA. Klik op de link :

    https://particuliers.floapay.com/

    • Door een cheque te sturen naar :

    Floa Bank

    Service Recouvrement

    TSA 5001

    33070 BORDEAUX CEDEX

    FRANCE

    2/ Neem contact op met onze diensten van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 18.00 uur, via telefoonnummer 0 809 400 111 (lokale gesprekskosten)