Let op, geld lenen kost ook geld

Gepubliceerd op 31/08/2023

FLOA: UX1 expertise blijft awards winnen

Al sinds de oprichting is de missie van FLOA het ontwikkelen van diensten en producten die het dagelijks leven van klanten vergemakkelijken. Voor ons betekent het leven van klanten makkelijker maken ook het verbeteren van de klantervaring, of dat nu is met soepelere klanttrajecten, snelle processen of innovaties die aan reële behoeften voldoen.  

 

Caroline Rosset, onze manager digitale marketing en acquisitie, bevestigt dit. UX1 vormt de basis van al onze strategieën en alle oplossingen die bij FLOA worden ontwikkeld. Onze experts en hun teams bestuderen dagelijks irritatiepunten van klanten (aspecten die als storend worden ervaren tijdens hun traject). Deze analyses zijn essentieel voor de ontwikkeling van nieuwe oplossingen en diensten die de gebruikerservaring verbeteren.  


FLOA UX FLOA UX

FLOA's doel is om onze klanten steeds eenvoudigere en soepelere ervaringen te bieden.

Hoe? Dankzij een steeds betere UX1! Of het nu gaat om consumenten of winkeliers, klantervaring staat centraal in alle FLOA-projecten. We integreren UX1 volledig in onze bankinnovatieprocessen. We zijn altijd op zoek naar een optimale gebruiksvriendelijkheid om het klanttraject te vereenvoudigen en de hoeveelheid in te voeren persoonlijke gegevens te verminderen.


We leven in een digitaal tijdperk waarin consumenten op zoek zijn naar gemak, flexibiliteit, souplesse en directheid. 80% van hen verwacht een ervaring op maat2. Bij FLOA begrijpen we deze nieuwe behoeften en doen we er alles aan om deze volledig te integreren. Ons doel is de toegang tot financiële diensten vereenvoudigen en bestaande obstakels en beperkingen wegnemen om betalingen te vergemakkelijken. We hebben er dan ook voor gekozen om een 100% digitale bank te ontwikkelen die resoluut klantgericht is.


Tijdens de Content Square UX1 Awards werd FLOA bekroond in de categorie "Beste conversietrechter"3. Deze award bewijst eens te meer de kwaliteit van de online ervaring die we onze klanten bieden. De jury benadrukte onze sterke personalisatiestrategie en onze transparante winkeltrechter die speciaal gericht is op toegankelijkheid.


"Klantervaring staat centraal in onze strategie en al onze ontwikkelingen. We streven ernaar om bankieren eenvoudiger te maken voor onze klanten en partners. Daarom identificeren en analyseren we voortdurend de irritatiepunten van klanten, onder andere via datarapportage4 op Contentsquare, maar ook via feedback van onze interne afdelingen (met name klantrelaties). Aan de hand van deze analyses kunnen we nieuwe oplossingen ontwikkelen om onze klanttrajecten te verbeteren en nieuwe diensten te bieden"


, aldus Caroline Rosset, manager digitale marketing en acquisitie.


Soepelere ervaringen

Het belang van tests voor het verbeteren van onze klantervaring

Bij FLOA ontbreekt het nooit aan innovatieve ideeën: betaling in 4 termijnen5, minileningen6, elektronische handtekeningen, enz. Klantervaring wordt hierbij niet vergeten, die moet altijd optimaal zijn. We blijven investeren in de nieuwste technologieën om onze UX1 expertise steeds te verbeteren.


In samenwerking met Content Square onderzoeken en analyseren we het gedrag van gebruikers op onze website en mobiele app. Zo kunnen we bijvoorbeeld gebieden identificeren waar we de UX1 of frictiepunten kunnen verbeteren. De op de markt aangeboden trackingtools7 waren in onze ogen ontoereikend. Daarom hebben we onze eigen methode ontwikkeld om gebruikersgedrag te registreren en analyseren.


"We hebben een prijs ontvangen van Google zonder dat we ons daarvoor hadden aangemeld (we werden automatisch geïdentificeerd) voor het transformeren van formulieren op een SEA8 landingspagina: het traject van de landingspagina8 naar het uiteindelijke formulier. Ook Contentsquare en AB Tasty waarderen de kwaliteit en prestaties van onze conversietrechters."


- Caroline Rosset, manager digitale marketing en acquisitie.


Prijs van Google

Grenzen verleggen voor het vinden van de allerbeste oplossingen

Bij FLOA dagen we onszelf elke dag uit om de meest eenvoudige producten en oplossingen voor onze klanten te ontwikkelen:


  • 100% digitaal inschrijvingsproces,
  • krachtige chatbots9 die snel en gepersonaliseerd kunnen reageren op binnenkomende verzoeken,
  • optimale beveiliging van gegevens,
  • risico- en fraudepreventie,

We blijven onze grenzen verleggen om innovatieve producten te ontwikkelen die voldoen aan de behoeften van onze gebruikers. We gebruiken de beste tools op de markt om behoeften en verwachtingen in kaart te brengen en oplossingen te creëren die hieraan voldoen. We denken altijd out of the box en gebruiken al onze talenten om de gebruikerservaring voor onze klanten te verbeteren.


"We gebruiken de beste tools die de markt te bieden heeft om nieuwe behoeften te identificeren, we kijken altijd vooruit, streven onze doelen na en verleggen onze grenzen. En als we op de markt niets kunnen vinden dat goed genoeg is, ontwikkelen we interne tools: zo is onze ultra-nauwkeurige interne trackingtool ontstaan."


Caroline Rosset, manager digitale marketing en acquisitie


De grenzen verleggen

Een demo aanvragen

Wilt u FLOA Pay proberen? Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze dienst!

Een demo aanvragen

Welkom op de blog van FLOA Pay!

Welkom op onze blog! Wij hebben deze voor u gemaakt als dagelijkse ondersteuning. Zo ontcijferen we betaaltrends, delen we de best practices van al onze partners met u en inspireren we u met verbluffend mooie projecten! En dat alles op zijn FLOA's!

Zij vertrouwen ons!

Vraag een demo aan

Het FLOA Pay-aanbod ook eens uitproberen? Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze diensten!

Vraag een demo aan