Let op, geld lenen kost ook geld

Gepubliceerd op 31/07/2023

FLOA: bankinnovaties die betalingen van klanten vereenvoudigen

Al sinds de oprichting streeft FLOA naar innovatie en nieuwe betaalmogelijkheden voor klanten die een beroep doen op onze diensten. Ons hoofddoel is niet alleen om innovatieve producten te ontwikkelen, maar ook om tegemoet te komen aan de behoeften van consumenten en hun nieuwe digitale toepassingen. Innoveren om te innoveren heeft voor ons geen enkele waarde. Wat voor ons voorop staat is het bieden van oplossingen voor uw problemen. 

 

Samen met zijn teams is Damien Lacroix, Directeur Innovatie, hier voortdurend mee bezig. Volgens hem maakt innovatie echt deel uit van het DNA van FLOA. In het bedrijf vloeien ideeën voort uit discussies met nieuwe partners, feedback van klanten of zelfs uit problemen die de FLOA business teams ondervinden.


Het motto van FLOA: met ideeën komen die het betalingsverkeer van morgen vergemakkelijken.

Innovatie vormt de kern van het DNA van FLOA. Ons doel is om met nieuwe ideeën te komen die het betalingsverkeer van morgen vereenvoudigen. En daarbij op de hoogte te blijven van de meest recente toepassingen, nieuwe digitale methoden en veranderende levensstijlen.


Ongeveer driekwart van de Europeanen (76%) doet online aankopen1.


Om aan deze verwachtingen te voldoen, hebben we gesplitste betalingen2 ingevoerd, waarmee consumenten hun aankopen in drie of vier termijnen kunnen betalen, voor winkelwagentjes van €50 tot €6.000. Vandaag de dag wordt een op de drie gesplitste betalingen in Frankrijk gedaan via FLOA3, waardoor het merk een toonaangevende rol speelt op het gebied van Buy Now Pay Later4 (BNPL) in Europa.


Dit product is ontwikkeld om in te spelen op nieuwe behoeften van consumenten. Als gevolg van inflatie en de dalende koopkracht letten consumenten erg op hun aankopen. Het aanbieden van gesplitste betalingen is een manier om aan hun behoeften te voldoen. Deze nieuwe mogelijkheden bieden consumenten een unieke en innovatieve ervaring.


“At FLOA, our teams firmly believe that the value of an innovation doesn’t lie in the complexity of a technical solution, but rather in the capacity to make that innovation easily accessible to everyone. We are choosing to simplify access to financial services so that they represent solutions and opportunities.”


- Damien Lacroix, Directeur Innovatie bij FLOA

Nieuwe producten om het dagelijks leven van klanten te vereenvoudigen

De nieuwe producten die we bij FLOA ontwikkelen zijn bedoeld om het dagelijks leven van onze klanten en partners te vergemakkelijken: winkeliers, technische leveranciers, fintechs5, enz. Of het nu gaat om à la carte oplossingen voor consumenten of op maat gemaakte diensten voor winkeliers, ons hoofddoel is hetzelfde: uw betalingen vereenvoudigen, uw transacties beveiligen en u dagelijks support bieden.


Of het nu gaat om nieuwe klanttrajecten of nieuwe gebruiksmogelijkheden, de oplossingen die we bieden zijn gebaseerd op vastgestelde inzichten6. Dat betekent dat ze inspelen op concrete behoeften die aan ons zijn voorgelegd (door partners, klanten of FLOA's business line teams).


"We innoveren ook om het leven gemakkelijker te maken voor iedereen: onze klanten, onze partners en zelfs onze werknemers. We zijn er trots op dat we met onze producten oplossingen kunnen bieden die het dagelijks leven van mensen ondersteunen en verbeteren: van betaaloplossingen tot financieringsprojecten, verzekeringen en creditcards met cashback7...”


- Damien Lacroix, Directeur Innovatie bij FLOA.


*Geld lenen kost ook geld."

Tools en experts voor het creëren van steeds innovatievere producten en diensten

Voor het ontwikkelen van al deze nieuwe producten en diensten werken we bij FLOA met experts en geavanceerde tools. Data8 professionals, IT-experts (ontwikkelaars, projectmanagers, enz.) en marketingmanagers werken hand in hand om producten en diensten te creëren die aansluiten bij de behoeften van gebruikers.


Op het gebied van tools moeten we, nogmaals, klaar zijn om:


  • te anticiperen op kredietrisico's (bijvoorbeeld met behulp van geavanceerde scoring9 tools);
  • de kwaliteit en betrouwbaarheid van gegevens te garanderen. Hiervoor hebben we bij FLOA ons eigen dataplatform10 ontwikkeld en maken we gebruik van tools zoals Data Galaxy, Talend, Azure Cloud;
  • onze website en onze app te ontwikkelen door chatbots11 toe te voegen die met name in staat zijn om klanten op elk moment een gepersonaliseerd antwoord te geven. Chatbots zijn niet alleen innovatief, maar verbeteren ook de klantervaring. 89%12 van de consumenten waardeert de snelheid van deze tools.

“To create newly launched products or design the products of the future, I don’t have a dedicated team,”


stated Damien Lacroix, Director of Innovation at FLOA.


“Ideas emerge from cross-team collaboration. They can come from exchanges with new partners, new customers we’re providing solutions for, or issues from feedback from FLOA business line teams. Innovation is part of FLOA’s DNA.”

Vraag een demo aan

Wilt u FLOA Pay uitproberen? Neem contact op met onze teams voor een live demo van onze service!

Vraag een demo aan

Welkom op de blog van FLOA Pay!

Welkom op onze blog! Wij hebben deze voor u gemaakt als dagelijkse ondersteuning. Zo ontcijferen we betaaltrends, delen we de best practices van al onze partners met u en inspireren we u met verbluffend mooie projecten! En dat alles op zijn FLOA's!

Zij vertrouwen ons!

Vraag een demo aan

Het FLOA Pay-aanbod ook eens uitproberen? Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze diensten!

Vraag een demo aan