Let op, geld lenen kost ook geld

Gepubliceerd op 22/07/2024

Socials1 en BNPL2: hoofdletters voor een optimale strategie

Sociale media zijn onmiskenbaar een krachtig digitaal marketinginstrument. Met miljarden gebruikers over de hele wereld bieden ze een efficiënte manier om snel een groot publiek te bereiken.

Socials<sup>1</sup> en BNPL<sup>2</sup>: hoofdletters voor een optimale strategie Socials<sup>1</sup> en BNPL<sup>2</sup>: hoofdletters voor een optimale strategie

Gebruik sociale media om speciale aanbiedingen te promoten

62,7% van de Instagram-gebruikers volgt of zoekt naar merken en producten in de app³. Dit feit alleen al rechtvaardigt de groeiende belangstelling voor e-commerce op Instagram. Als het gaat om het promoten van speciale aanbiedingen en het verhogen van de online verkoop, zijn sociale media bijzonder effectief. Door speciale aanbiedingen en kortingen te delen met uw volgers, moedigt u hen aan om aankopen te verrichten in uw online winkel. Deze aanpak maakt de weg vrij voor sociale e-commerce. Om uw resultaten te maximaliseren, gebruikt u platforms zoals Facebook en Instagram om gerichte advertenties weer te geven. Hierdoor kunt u een specifieke doelgroep bereiken die eerder geneigd is om klant te worden. Gebruik tools voor het beheer van sociale media om uw taak te vereenvoudigen, bijvoorbeeld door al uw communicatie te centraliseren.  Zorg er ook voor dat u reageert op alle opmerkingen, privéberichten en vragen, terwijl u de analyses en vermeldingen van uw merk nauwlettend in de gaten houdt.

 

Gebruik sociale media om speciale aanbiedingen te promoten

Gebruik social listening om de onderwerpen te identificeren die uw publiek aanspreken

Social listening stelt bedrijven in staat om openbare gesprekken te verkennen om hun klanten, sector en concurrenten beter te begrijpen. Het geeft inzicht in de trends waarin uw doelgroep geïnteresseerd is, onthult de meningen rond specifieke merkcampagnes en biedt mogelijkheden om uw merk te onderscheiden van de concurrentie. Social listening bevat de antwoorden op de cruciale vragen van uw bedrijf, en met kennis komt macht.

 

Door social listening-resultaten te combineren met uw contentanalyse- en klantenservicekanalen, kunt u relevante marketingboodschappen ontwikkelen die worden ondersteund door gegevens die converteren.

 

Social listening kan ook leads en verkoopkansen voor uw merk aan het licht brengen. U hoeft alleen maar te luisteren zodat u zich beter kunt aanpassen.

 

Gebruik social listening om de onderwerpen te identificeren die uw publiek aanspreken

Gebruik BNPL2,om te converteren

Sociale media kunnen worden gebruikt als startpunt in de conversietrechter, maar de betaalpagina vertegenwoordigt de eindbestemming. Dit is de belangrijkste stap in het sluiten van de klantervaring en het afronden van de verkoop.

 

Het is dus essentieel om uw klanten verschillende betalingsopties aan te bieden. En wat is er mooier dan betalen in meerdere termijnen? Door betalingen in 35 of 45 keer aan te bieden, stelt u uw klanten in staat om hun uitgaven te spreiden over een periode die ze zelf kiezen. Zo vergroot u de kans dat ze hun winkelwagentje omzetten.

 

Het is een krachtige hefboom voor conversie en klantenbinding. Inderdaad, 6 van de 10 gebruikers zijn bereid om van merk te veranderen om hiervan te kunnen profiteren!

 

Klik hier voor meer informatie over onze oplossingen.

 

Gebruik BNPL<sup>2</sup>,om te converteren

Vraag een demo aan

De FLOA-oplossing ook eens uitproberen? Simuleer een aankooptraject in meerdere termijnen met de interfaces van een echte e-commerce site!

Vraag een demo aan

Welkom op de blog van FLOA !

Welkom op onze blog! Wij hebben deze voor u gemaakt als dagelijkse ondersteuning. Zo ontcijferen we betaaltrends, delen we de best practices van al onze partners met u en inspireren we u met verbluffend mooie projecten! En dat alles op zijn FLOA's!

Zij vertrouwen ons!

Vraag een demo aan

Het FLOA-aanbod ook eens uitproberen? Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze diensten!

Vraag een demo aan