Un crédit vous engage et doit être remboursé. Vérifiez vos capacités de remboursement avant de vous engager.
Professionnels Particuliers

FLOA Bank Privacybeleid

Version : 06 / 04 / 2022

Download het document PDF Beknopt

De termen die in dit privacybeleid (hierna het « Privacybeleid ») worden gebruikt en aangeduid zijn met een hoofdletter, hebben de betekenis die aan hen gegeven zijn in artikel 1.

FLOA Bank stelt het respect voor Uw Persoonsgegevens centraal.

Ons Privacybeleid heeft tot doel U te informeren op een duidelijke, eenvoudige en transparante manier over de Verwerkingen die worden uitgevoerd op de Persoonsgegevens die U aan Ons toevertrouwt.

Wij informeren U meer specifiek over:

  • Persoonsgegevens die Wij verzamelen en Verwerken (artikel 2); 

  • De wijze van verzameling van Uw Persoonsgegevens (artikel 3);

  • De doelstellingen en rechtsgronden van de Verwerking van Uw Persoonsgegevens (artikel 4);

  • De eventuele doorgifte van Uw Persoonsgegevens aan een derde land (artikel 5);

  • Hoe lang Wij Uw Persoonsgegevens bewaren (artikel 6);

  • De begunstigden van Uw Persoonsgegevens (artikel 7);

  • Profileringsmethoden die op basis van Uw Persoonsgegevens worden gemaakt (artikel 8);

  • De genomen beveiligingsmaatregelen ter bescherming van Uw Persoonsgegevens (artikel 9);

  • De rechten waarover U beschikt met betrekking tot Uw Persoonsgegevens (artikel 10);

  • De methoden voor het plaatsen van Cookies en andere tracers op Uw toestel en de Verwerking van Persoonsgegevens die daarmee worden verzameld (artikel 11).

Ons Privacybeleid kan te allen tijde worden gewijzigd, aangevuld of bijgewerkt, met name om te voldoen aan wettelijke, regelgevende, jurisprudentiële of technische ontwikkelingen. In een dergelijk geval worden Uw Persoonsgegevens behandeld in overeenstemming met het Privacybeleid dat van kracht is op het moment dat de Persoonsgegevens worden ingezameld.

Bijkomende informatie betreffende de Verwerking van Uw Persoonsgegevens door FLOA kan U in het bijzonder worden meegedeeld wanneer U een specifiek product en/of dienst aanvraagt.

1. Definities

De volgende termen, wanneer ze met een hoofdletter worden aangeduid, hebben de volgende betekenis :

« FLOA Bank », « Wij », « We », « Ons » of « Onze » verwijst naar de vennootschap FLOA, naamloze vennootschap met een kapitaal van 55 136 600 €, ingeschreven in het handelsregister onder nr. 434 130 423 en waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is op 71 Rue Lucien Faure - Bâtiment G7 - Bordeaux (33300) - Frankrijk. FLOA is een onderneming onderworpen aan het toezicht van de prudentieel toezichts- en afwikkelingsautoriteit (Autorité de Contrôle Prudentiel et de Résolution (ACPR)), 4 Place de Budapest, CS 92459 – 75436 Parijs, Frankrijk. De vennootschap is ingeschreven bij de ORIAS (www.orias.fr) onder nr. 07 028 160. 

« Persoonsgegevens » verwijst naar alle informatie betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon in de zin van de Wetgeving inzake gegevensbescherming (hierna « Betrokkene » genoemd). Bepaalde invulvelden voor het verzamelen van Persoonsgegevens zijn aangeduid met een sterretje wanneer ze betrekking hebben op Persoonsgegevens die nodig zijn voor het vervullen van een specifiek doel.

« Wetgeving inzake gegevensbescherming » verwijst samen naar de Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens en naar de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (« GDPR »), evenals alle verordeningen met betrekking tot de Verwerking en/of de bescherming van Persoonsgegevens die van kracht zijn of die in werking kunnen treden. 

« Verwerkingsverantwoordelijke » verwijst naar FLOA Bank, tenzij anders vermeld. 

« Verwerking » (of « Verwerken ») betekent, in overeenstemming met de bepalingen van artikel 4.2 van de GDPR, elke bewerking of reeks bewerkingen, al dan niet uitgevoerd met behulp van geautomatiseerde processen en toegepast op Uw Persoonsgegevens of een reeks van Uw Persoonsgegevens, zoals het verzamelen ervan, de registratie, organisatie, het structureren, bewaren, aanpassen of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, communiceren door transmissie, verspreiding of enige andere vorm van ter beschikking stellen, de aansluiting of onderling verbinding, beperken, wissen of vernietigen. 

« U » of « Uw » verwijst naar de natuurlijke persoon wiens Persoonsgegevens worden verzameld voor Verwerking door FLOA Bank, en die de status van « Betrokkene » heeft in de zin van de Wetgeving inzake gegevensbescherming. De Betrokkene zijn de huidige en toekomstige klanten van FLOA Bank en de bezoekers van de door FLOA Bank gepubliceerde internetsites en applicaties. 

2. Welke Persoonsgegevens verzamelen en Verwerken We?

Wij verbinden ons ertoe om alleen de Persoonsgegevens te verzamelen en te Verwerken die nodig zijn om de in artikel 4 opgesomde doelen te bereiken. 

Deze Persoonsgegevens zijn in het bijzonder:

  • Gegevens met betrekking tot Uw identiteit. Voorbeelden: aanspreking, achternaam, voornamen, adres, telefoonnummer (vast en/of mobiel), e-mailadressen, geboortedatum, identiteitsbewijs, foto.

  • Uw financiële en bancaire gegevens. Voorbeelden: bankrekeningnummer, bankkaartnummer, vervaldatum van de bankkaart, kredietinstelling.

  • Uw transactiegegevens. Voorbeelden: dossiernummer, aangevraagde / onderschreven product(en) en/of dienst(en), bedrag en duur van het krediet.

  • Gegevens met betrekking tot het beheer van de zakelijke relatie. Voorbeelden: geschiedenis van aanvragen en/of abonnementen, correspondentie, uitwisselingen, opnames van telefoongesprekken.

  • Gegevens met betrekking tot de terugbetaling van Uw krediet. Voorbeelden: aflossingsschema, terugbetalingsincident.

  • De gegevens die nodig zijn voor het uitvoeren van verkoopbevorderende acties. 

  • Uw meningen en opmerkingen. Voorbeeld: advies over een product(en) en/of dienst(en) die door de FLOA Bank worden verstrekt.

  • Gegevens met betrekking tot Uw gedrag, gewoontes en voorkeuren. 

  • Gegevens met betrekking tot Uw verzoeken om Uw rechten uit te oefenen, in overeenstemming met artikel 10 van het Privacybeleid.

Wij verzamelen geen Persoonsgegevens met betrekking tot Uw raciale of etnische afkomst, Uw politieke, religieuze of filosofische opvattingen, Uw vakbondslidmaatschap, Uw geaardheid of Uw seksuele voorkeuren, noch genetische gegevens, tenzij dit wettelijk verplicht is

U wordt, in voorkomend geval, op de hoogte gesteld van de gevolgen van een weigering om Uw Persoonsgegevens te verstrekken. Wij delen U bijvoorbeeld mee dat, indien U weigert Ons de Persoonsgegevens te verstrekken die noodzakelijk zijn voor Uw financiële situatie, Wij Uw kredietaanvraag niet in behandeling kunnen nemen

3. Hoe verzamelen we Uw Persoonsgegevens?

De Persoonsgegevens die Wij verwerken kunnen direct door U zijn verstrekt (3.1) of zijn indirect verzameld van derden (3.2), in overeenstemming met de Wetgeving inzake gegevensbescherming.

 

3.1 Persoonsgegevens die rechtstreeks van U worden verzameld:

In het kader van en gedurende commerciële, contractuele en precontractuele relaties met U, verzamelen Wij Uw Persoonsgegevens rechtstreeks, in het bijzonder wanneer :

  • U een van de websites bezoekt of een van de applicaties gebruikt beheert door FLOA Bank of een van haar partners;

  • U maakt een account aan op één van de websites of één van de applicaties van FLOA Bank of een van haar partners;

  • U abonneert zich op een van de producten en/of diensten die door FLOA Bank worden aangeboden;

  • U accepteert Onze commerciële communicatie te ontvangen;

  • U communiceert deze vrijwillig aan Ons, met name via bijvoorbeeld inzamelingsformulieren, verzoeken om informatie of enquêtes.

3.2 Persoonsgegevens die indirect worden verzameld van derden:

Wij verzamelen indirect Uw Persoonsgegevens, met name van :

  • Onze partners, in overeenstemming met de Wetgeving inzake gegevensbeschermingen in overeenstemming met de afspraken die met deze partners zijn gemaakt;

  • Derden bij wie U zich heeft geabonneerd op een product of dienst en/of die U toestemming heeft gegeven om Uw Persoonsgegevens aan ons door te geven;

  • Entiteiten die Ons de bestanden ter beschikking stellen die nodig zijn voor de levering van bepaalde producten of diensten, overeenkomstig de geldende regelgeving;

  • Administratieve of gerechtelijke autoriteiten, wanneer zij Persoonsgegevens publiceren in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.

4. Wat zijn de doeleinden van de Verwerkingen die Wij uitvoeren en hun wettelijke grondslagen?

Uw Persoonsgegevens worden door FLOA Bank verwerkt voor de volgende doeleinden:
 

4.1 Naleving van de wettelijke en reglementaire verplichtingen van de FLOA Bank :

Wij Verwerken Uw Persoonsgegevens om te voldoen aan Onze wettelijke en reglementaire verplichtingen in de volgende gevallen:

  • Het afleggen van verklaringen aan gemachtigde derden, met name aan de staat, de administratieve of gerechtelijke autoriteiten, de Nationale Bank van België of de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA); 

  • Beoordeling van het kredietrisico en bestrijding van overmatige schuldenlast. Hiertoe dient U een kredietaanvraag in bij FLOA Bank : 

    - Wij controleren Uw kredietwaardigheid.

    - We detecteren mensen in een situatie van financiële kwetsbaarheid. Afhankelijk van het type krediet dat bij FLOA Bank is opgenomen, kunnen Wij Uw Persoonsgegevens verwerken om eventuele financiële moeilijkheden die U kunt tegenkomen, op te sporen. Indien nodig bieden Wij U een oplossing die is aangepast aan Uw situatie.

  • Bestrijding van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme. Het doel van deze Verwerkingen is het opzetten van passend toezicht en het opsporen van verrichtingen die kunnen worden beschouwd als het witwassen van geld of de financiering van terrorisme. 

  • Fysieke, logische en IT-beveiliging van het netwerk en informatiesysteem van de FLOA Bank. Deze Verwerking stelt Ons in staat om Uw Persoonsgegevens te beschermen (voorbeelden: identificatiegegevens, wachtwoord, enz.), evenals die van Ons en het geheel van Ons informatiesysteem. Het stelt Ons bijvoorbeeld in staat om verdacht gedrag op te sporen op de websites en applicaties die Wij publiceren, alsook een massale verbinding, een uittreksel uit Onze databases, een poging tot fraude, enz..

  • Beheer van administratieve en gerechtelijke procedures. Voorbeelden: antwoorden aan de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit.

  • Beheer van de rechten die voortvloeien uit de Wetgeving inzake gegevensbescherming. Deze Verwerking stelt Ons in staat om te reageren op verzoeken die U Ons stuurt met betrekking tot de rechten die vermeld staan in artikel 10 van het Privacybeleid.
     

4.2 Uitvoering van precontractuele maatregelen of een overeenkomst waarbij U partij bent of wenst te zijn:

Wij Verwerken Uw Persoonsgegevens met het oog op de uitvoering van precontractuele maatregelen of een overeenkomst waarbij U partij bent of wenst te zijn in de volgende gevallen:
 
  • Kredietverlening en -beheer. Het doel van deze Verwerking is het verzamelen is om, op het moment van Uw aanvraag, de Persoonsgegevens die nodig zijn voor het bestuderen van Uw dossier en, indien van toepassing, voor het kredietbeheer (betaling, terugbetaling, enz.).

  • Evaluatie van het kredietrisico. Daartoe gebruiken Wij, wanneer U een kredietaanvraag indient bij FLOA Bank, geautomatiseerde beslissingsondersteunende processen op basis van informatie waarover Wij beschikken, met name met betrekking tot Uw financiële situatie en/of op basis van scoringsmodellen. Wanneer U een kredietaanvraag indient, stelt deze Verwerking Ons in staat deze te bestuderen en het aan U verbonden statistische risico van wanbetaling te evalueren. Als Uw aanvraag wordt geweigerd, kunt U Ons vragen Uw dossier opnieuw te bestuderen en Uw opmerkingen voor te leggen, met name over Uw financiële situatie.

  • Vastleggen van bewijs van transacties. Deze Verwerking kan bestaan uit het vastleggen van de postale, elektronische, chat-, sms- en telefonische correspondentie tussen U en Ons, evenals het bewaren van alle elementen die nodig zijn om het bewijs van de transacties tussen U en Ons vast te stellen.

  • Beheer van klantenrelaties. Deze Verwerking maakt het met name mogelijk om informatie en bijstand te bieden met betrekking tot het beheer van Uw rekening (voorbeelden: wijzigingen van contactgegevens, status, afhalingen, etc.), om de postale, elektronische, chat-, SMS- en telefonische correspondentie tussen U en Ons te Verwerken, om geschillen, rechtszaken en claims te beheren.

  • Beheer van betalingsproblemen, onbetaalde facturen en minnelijke of gerechtelijke invordering van eventueel verleend krediet. Deze Verwerking stelt Ons in staat om de bedragen die U verschuldigd bent te achterhalen, om Uw eventuele onbetaalde facturen te beheren en om U te benaderen om ze op een minnelijke of wettelijke manier te recupereren. In voorkomend geval kunnen Wij verzoeken om registratie van informatie over U in de betreffende bestanden in geval van een betalingsincident dat zich voordoet in het kader van de terugbetaling van de financiering.


4.3 Nastreven van de gerechtvaardigde belangen van de FLOA Bank


Wij Verwerken Uw Persoonsgegevens met het oog op het nastreven van Onze gerechtvaardigde belangen in de volgende gevallen:
 
  • Preventie en bestrijding van externe fraude. Deze Verwerking maakt het mogelijk om :

    - handelingen op te sporen die worden verricht in het kader van de activiteiten die een onregelmatigheid, een inconsistentie of een mogelijke fraude vertonen (voorbeelden: mededeling van onjuist bewijs van inkomsten of tegenstrijdige informatie);

    - externe fraudemeldingen te beheren die leiden tot controles, verzoeken om uitleg of aanvullende bewijsstukken;

    - passende maatregelen te nemen in geval van duidelijke externe fraude of pogingen tot externe fraude, na verificatie, met inbegrip van het opstellen van lijsten van personen die naar behoren zijn geïdentificeerd als daders van de als fraude gekwalificeerde handelingen.

  • Opstelling van statistieken en scoremodellen. Om het kredietrisico te evalueren en het risicobeheer te optimaliseren, ontwikkelen We scoremodellen op basis van statistieken, in het bijzonder op basis van gegevens over eerder verleende kredieten, Uw Persoonsgegevens en informatie over mogelijke betalingsmoeilijkheden die op Uw rekening kunnen worden waargenomen.
     
  • Prospectie en verkoopbevordering, onder meer via sociale netwerken. Dankzij deze Verwerking kunt U op de hoogte worden gebracht van Ons nieuws (voorbeelden: inschrijving op Onze nieuwsbrief of op Onze Facebook- of Instagram-pagina) en kunt U Onze aanbiedingen per e-mail, sms of post ontvangen (naargelang Uw keuze). Wij vestigen Uw aandacht op het feit dat U Uw toestemming voor deze verwerking te allen tijde kunt intrekken in overeenstemming met artikel 10.

  • Realisatie van statistieken, polls, tevredenheidsenquêtes en studie van de resultaten. Deze Verwerking stelt Ons in staat om Onze kennis van U, Uw gebruik van de internetsites en applicaties gepubliceerd door FLOA Bank, de producten en diensten die Wij verstrekken en de relevantie en de prestaties van Onze promotiecampagnes te verhogen, met het oog op het verbeteren van Uw ervaring en Uw tevredenheid.


4.4 Andere doeleinden die met Uw toestemming worden nagestreefd:

Op basis van Uw toestemming Verwerken Wij Uw Persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  • Prospectie en verkoopbevordering, onder meer via sociale netwerken. Dankzij deze Verwerking kunt U op de hoogte worden gehouden van Ons nieuws (voorbeelden: inschrijving op Onze nieuwsbrief of op Onze Facebook- of Instagram-pagina) en kunt U Onze aanbiedingen per e-mail, sms of post ontvangen (naargelang Uw keuze). Wij vestigen Uw aandacht op het feit dat U Uw toestemming voor deze verwerking te allen tijde kunt intrekken in overeenstemming met artikel 10.

  • Personalisatie / optimalisatie van de surfactiviteiten en aanbiedingen die aan U worden voorgesteld op de websites en applicaties die Wij publiceren. Deze Verwerking stelt Ons in staat om Uw surfactiviteiten te analyseren, om te weten welke zoekopdrachten U heeft uitgevoerd, welke producten of diensten Wij verstrekken en welke U waarschijnlijk zullen interesseren, om zo Uw ervaring en Uw tevredenheid te verbeteren.

  • Verzameling van klantenbeoordelingen. Het doel van deze Verwerking is het verzamelen van Uw mening over de producten en diensten die door FLOA Bank worden verstrekt en om zo Uw ervaring en Ons aanbod te verbeteren. Uw mening kan worden geplaatst op Onze websites en applicaties, maar ook op de websites en applicaties van Onze partners

U wordt op de hoogte gesteld van elke Verwerking van Persoonsgegevens voor andere dan de hierboven genoemde doeleinden, en indien nodig zullen Wij Uw toestemming vragen om door te gaan met een dergelijke Verwerking.

5. Woren Uw Persoonsgegevens buiten de Europese Unie doorgegeven?

In principe worden Uw Persoonsgegevens binnen de Europese Unie verwerkt.
 
Echter, sommige van de dienstverleners en bankagenten van FLOA Bank die helpen bij het beheer en de uitvoering van Uw verzoek en, indien van toepassing, Uw contract, kunnen zich buiten de Europese Unie bevinden. Als dit het geval is, zorgt FLOA Bank ervoor dat deze overdracht wordt uitgevoerd in overeenstemming met de Wetgeving inzake gegevensbescherming en garandeert het een passend niveau van bescherming van Uw privacy en Uw fundamentele rechten.
  

6. Wat zijn de bewaartermijnen die Wij toepassen op Uw Persoonsgegevens?

De bewaartermijnen voor Uw Persoonsgegevens zijn de volgende:

  • Indien U een klant bent van FLOA Bank (een bestaand contract tussen U en FLOA Bank), zullen Uw Persoonsgegevens gedurende 5 jaar bewaard worden vanaf het einde van Uw contract en het sluiten van Uw klantenrekening. Uw contract wordt 10 jaar bewaard, in overeenstemming met Onze wettelijke verplichtingen;

  • Indien U een potentiële klant bent van FLOA Bank (geen contract tussen U en FLOA Bank), zullen Uw Persoonsgegevens gedurende 3 jaar bewaard worden vanaf de datum van verzameling of vanaf Uw laatste contact;

  • Indien Uw kredietaanvraag bij FLOA Bank niet succesvol is, zullen Uw Persoonsgegevens gedurende 6 maanden bewaard worden vanaf de datum van weigering van Uw aanvraag door FLOA Bank.

  • Bijzonder geval van fraudewaarschuwingen en fraudemelding:

    - In geval van een fraudewaarschuwing: elke externe fraudewaarschuwing die niet binnen 12 maanden na de bekendmaking ervan is gekwalificeerd, wordt onmiddellijk verwijderd;

    - In geval van een ernstige fraudemelding: de gegevens met betrekking tot een fraudemelding worden gedurende maximaal 5 jaar na het afsluiten van het fraudedossier bewaard. Gegevens met betrekking tot personen op een lijst van erkende fraudeurs worden geschrapt na verloop van 5 jaar vanaf de datum van opname op deze lijst.

  • Cookies en tracers: De bewaartermijnen van cookies en andere tracers worden beschreven in artikel 11.

Wanneer een administratieve of gerechtelijke procedure loopt, worden de gegevens bewaard tot het einde van de procedure. Ze worden vervolgens gearchiveerd in overeenstemming met de geldende wettelijke verjaringstermijnen.

U wordt op de hoogte gesteld van elke Verwerking van Persoonsgegevens met een andere bewaartermijn dan deze die hierboven worden genoemd.

7. Wie zijn de ontvangers van Uw Persoonsgegevens?

Om de in artikel 4 genoemde doelen te bereiken, kunnen Uw Persoonsgegevens worden doorgegeven: 

  • aan Onze dienstverleners, die namens Ons een dienst verrichten, met inbegrip van advocaten, deurwaarders, auditkantoren, enz.;

  • aan Onze financiële en commerciële partners;

  • aan de kredietinstellingen die gebonden zijn aan het bancaire beroepsgeheim overeenkomstig artikel L.511-33 van het Monetair en Financieel wetboek en die behoren tot de FLOA Bank Groep (de lijst van de ondernemingen kan U op verzoek worden meegedeeld), d.w.z. die gecontroleerd worden door FLOA Bank, of die FLOA Bank rechtstreeks of onrechtstreeks controleren in de zin van artikel L.233-3 van de Franse Wetboek van Koophandel, in het kader van preventief risicobeheer en de invordering van schuldvorderingen;

  • met inachtneming van de voorwaarden voor de opheffing van het beroepsgeheim, aan gerechtelijke, administratieve, financiële of andere overheidsinstanties, in het bijzonder:

    - de belasting- en douaneautoriteiten;

    - de Nationale Bank van België of de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA);

    - de socialezekerheidsorganen;

    - de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit.

  • aan financiële instellingen, in geval van inlichtingen die nodig zijn voor de toepassing van verdragen die Frankrijk heeft gesloten voor de organisatie van een automatische uitwisseling van inlichtingen voor fiscale doeleinden (artikel 1649 AC van de Franse algemene belastingwetgeving);

Het doorgeven van Uw Persoonsgegevens aan de hierboven genoemde ontvangers wordt uitgevoerd in overeenstemming met de Wetgeving inzake gegevensbescherming en de overeenkomsten die Wij met de ontvangers hebben gesloten, indien van toepassing.

8. Welke categorieën van profilering doen Wij?

Profilering wordt door de GDPR als volgt gedefinieerd: "elke vorm van geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens waarbij aan de hand van persoonsgegevens bepaalde persoonlijke aspecten van een natuurlijke persoon worden geëvalueerd, met name met de bedoeling zijn beroepsprestaties, economische situatie, gezondheid, persoonlijke voorkeuren, interesses, betrouwbaarheid, gedrag, locatie of verplaatsingen te analyseren of te voorspellen" (artikel 4).

Wij voeren verschillende categorieën van profilering uit:

  • Profilering voor kredietrisicobeoordeling en -verlening, met name via Ons scoremodel. Deze vorm van profilering heeft waarschijnlijk juridische gevolgen ten opzichte van U en kan leiden tot een beslissing zoals een kredietweigering. Deze beslissingen zijn echter noodzakelijk voor het sluiten of uitvoeren van het contract tussen U en FLOA Bank.

  • Profilering voor "marketing"-doeleinden, om U gepersonaliseerde aanbiedingen te sturen en om diensten, producten of aanvullende aanbiedingen voor te stellen die waarschijnlijk aan uw voorkeuren beantwoorden op basis van segmentaties of selecties op basis van algoritmen. Deze vorm van profilering heeft waarschijnlijk juridische gevolgen voor U, zoals bijvoorbeeld marketingsegmentatie die leidt tot het niet ontvangen van een aantal van Onze commerciële aanbiedingen. Deze beslissingen zijn echter noodzakelijk om Onze marketingcampagnes doelgerichter te maken en voor Uw tevredenheid.

De profileringstools die We gebruiken zijn gebaseerd op verschillende variabelen, met name op:

  • Uw contactgegevens;
  • Indien van toepassing, het type product of dienst waarvoor financiering wordt overwogen;
  • In voorkomend geval, een controle van de desbetreffende officiële dossiers;
  •  Een score op basis van de Verwerking van Uw Persoonsgegevens, inclusief die welke bij Onze partners werden ingezameld (voorbeelden: klantgegevens en/of klantenkaart(en), gekoppeld aan Uw aankoopgeschiedenis).

We kunnen Uw Persoonsgegevens ook samenvoegen en anonimiseren met het oog op het opstellen van scoremodellen of statistieken.

Wat geautomatiseerde besluiten en profilering betreft, verzekeren wij U van het recht op menselijke tussenkomst, om Uw opmerkingen kenbaar te maken en het geautomatiseerde besluit dat is genomen aan te vechten, indien van toepassing.

9. Welke veiligheidsmaatregelen treffen we om Uw Persoonsgegevens te beschermen?

FLOA Bank verbindt zich ertoe om de gepaste technische en organisatorische maatregelen te implementeren om de bescherming, vertrouwelijkheid, niet-wijziging, beschikbaarheid, afwezigheid van toegang door onbevoegde derden, en dus, in het algemeen, de veiligheid van Uw Persoonsgegevens te garanderen.

Deze maatregelen worden vastgesteld en uitgevoerd volgens de beste marktnormen op het gebied van veiligheid en in het bijzonder volgens de aanbevelingen van de toezichthoudende autoriteiten op het gebied van de bescherming van Persoonsgegevens.

10. Wat zijn Uw rechten met betrekking tot de Persoonsgegevens die Wij verzamelen?

In overeenstemming met de Wetgeving inzake gegevensbescherming beschikt U met betrekking tot Uw Persoonsgegevens over:

  • het recht op toegang: U kunt een kopie krijgen van al Uw Persoonsgegevens die door FLOA Bank worden verwerkt;

  • het recht om gegevens te laten corrigeren/aanpassen: U kunt FLOA Bank vragen om Uw Persoonsgegevens te corrigeren en/of aan te vullen indien deze onjuist of onvolledig zijn;

  • het recht om gegevens te laten wissen: U kunt de verwijdering van uw Persoonsgegevens verkrijgen. Uw Persoonsgegevens kunnen echter worden bewaard door FLOA Bank wanneer hun Verwerking noodzakelijk is om te voldoen aan een wettelijke verplichting of om een recht uit te oefenen voor een administratieve of gerechtelijke autoriteit;

  • het recht van bezwaar: u kan FLOA Bank vragen, om redenen die verband houden met uw specifieke situatie, om de Verwerking van Uw Persoonsgegevens te staken, tenzij FLOA Bank motiveert dat haar dwingende gerechtvaardigde belangen voorrang hebben op Uw rechten en vrijheden. Met betrekking tot commerciële prospectie heeft U het recht om zonder kosten of opgaaf van redenen bezwaar te maken tegen het gebruik van Uw Persoonsgegevens voor commerciële prospectiedoeleinden.

  • het recht om de Verwerking te beperken: U kan een beperking vragen van de Verwerking van Uw Persoonsgegevens, bijvoorbeeld wanneer U de juistheid ervan betwist, om FLOA Bank toe te laten de gepaste controles uit te voeren, of wanneer U Uw recht van verzet uitoefent, gedurende de tijd dat FLOA Bank Uw verzoek onderzoekt. In voorkomend geval mogen Uw Persoonsgegevens alleen worden verwerkt met Uw toestemming of voor de verdediging van een recht voor een administratieve of gerechtelijke instantie;

  • het recht op gegevensoverdraagbaarheid: U kunt de Persoonsgegevens die U aan FLOA Bank hebt verstrekt, verkrijgen in een gestructureerd, algemeen gebruikt en getypt formaat, evenals de overdracht ervan naar een andere dienstverlener, indien dit technisch mogelijk is;

Om deze rechten uit te oefenen kan U gevraagd worden om een kopie van een identiteitsbewijs te verstrekken.

U kunt zich ook verzetten tegen het gebruik van Uw telefoonnummer voor commerciële prospectiedoeleinden via telefonisch contact door U gratis in te schrijven op de “bel-me-niet-meer-lijst” (https://www.dncm.be/nl/).

Raadpleeg de website van de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger) voor meer informatie over Uw rechten.

Indien U vragen heeft over de Verwerking en verzameling van Uw Persoonsgegevens of om de bovengenoemde rechten uit te oefenen, kunt U contact opnemen met FLOA Bank:

  • per e-mail : contact@floa.com ;
  • of per post aan: KLANTENDIENST – FLOA Bank – 36 rue de Messines – 59 686 Lille Cedex 9, Frankrijk
  • Of neem contact op met Onze functionaris voor Gegevensbescherming (FGO) per e-mail op het volgende adres: dpofloa@floa.fr.

U kunt te allen tijde een klacht indienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit (in België: de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.gegevensbeschermingsautoriteit.be).

11. Wat is Ons cookiebeleid?

Klik hier om Ons Cookiebeleid te raadplegen.